lördag 7 april 2012

Tvivel och tragik

Nu har jag kommit lite längre och har lagt upp en synopsis om Ödets fångar. Jag har dock tvivel, och de är på grund av konceptets bristande originalitet; ödesmättad fantasy med ödesstyrda karaktärer och ödespoäng har ju gjorts förut, både på svenska och engelska. Jag är dock fortfarande ganska förtjust i hela idén att spela odödliga, ödestyngda gothhjältar i ett berättartungt och regellätt system. Så, det kanske ger sig! En ny idé jag fick idag var att lägga till tydliga och explicita element från den antika tragiken och jag bollade till och med med att karaktärerna inte ska kunna lyckas med sina övergripande mål, i sann tragisk anda. Nu är det kanske inte ett så säljande element i spel, men det är en intressant tanke. En annan ide som jag gjorde en rubrik av är att kunna göra olika fatalistiska utspel som ger olika fördelar i spelet [som att få göra om ett test]. Vi får se om jag skrappar hela idén eller om angsten passerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar